کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9321 | مشاهده و دانلود: 749233856 | آخرین بروزرسانی: 1403/05/01 | اعضاء: 317838 | نظرات: 37945
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

سامسونگ در اندیشه ساخت نمایشگرهای QD-OLED

به گزارش سافت گذر، بر اساس جدیدترین اخبار به دست آمده، سامسونگ می خواهد تا پایان سال جاری میلادی تولید نمایشگرهای LCD در چین و کره جنوبی را متوقف کند و تمام سفارشات ثبت شده را تحویل مشتریان دهد. در این بین، برخی شایعات دال بر این هستند که کمپانی کره ای می خواهد تمرکز خود را روی صفحه نمایش های QD-OLED بگذارد تا بتواند نیاز تلویزیون های کوانتومی را تأمین کند. به علاوه، قرار است برای ساخت کارخانه تولید این نمایشگرها بیش از 11 میلیارد دلار هزینه شود.

QD-OLED OLED LCD LED سامسونگ

اما نمایشگر QD-OLED چیست؟

خیلی ساده بگوییم که تلویزیون های دارای نمایشگر صاف یا از پنل های LCD بهره می برند و یا OLED. پنل های LCD تصاویر را به وسیله نورپردازی از پشت نمایش می دهند ولی پنل های OLED به صورت کاملاً مستقل تصاویر را پخش می کنند. لازم به ذکر است که پنل های LED مبتنی بر تکنولوژی مربوط به پنل های LCD تولید شده اند.

صفحه نمایش های LCD از لامپ های CCFL فلورئورسان و صفحه نمایش های LED از لامپ های LED استفاده می کنند. به طور کلی تفاوت زیادی میان کیفیت تصاویر پخش شده در این نمایشگرها وجود ندارد ولی نمایشگرهای LED کم مصرف تر هستند و گرمای کمتری تولید می کنند.

در تکنولوژی کوانتوم نقطه ای اما، دیگر از شیوه نورپردازی از پشت استفاده نمی شود بلکه نانوکریستال هایی به کار می روند که می توانند چندین رنگ را تولید کرده و به عنوان منبع نوری به کار گیرند. این پنل ها دارای دقت رنگی بیشتر و عملکرد بهتری هستند. لازم به ذکر است که بسیاری از تلویزیون های دارای کوانتوم نقطه ای در بازار دارای دقت رنگی 100 درصدی NTSC و دقت رنگی 130 درصدی sRGB هستند.

QD-OLED OLED LCD LED سامسونگ

در سمت دیگر، صفحه نمایش های OLED از پوشش های باریک شیشه ای بهره می برند که وقتی نور از میان آنها عبور می کند، مانع انعکاس آن می شوند. این نمایشگرها هم وزن کمتری دارند و هم باریک تر هستند و زاویه دید آنها نیز گسترده تر است. تنها مشکل این پنل ها این است که امکان دارد وقتی آسیبی به آنها وارد می شود، همه صفحه نمایش بسوزد و هزینه تعمیر آنها بسیار بالاست.

اما مزیت های نمایشگرهای QD-OLED چیست؟

این صفحه نمایش ها دارای همان مزیت های پنل های OLED هستند و از تکنولوژی کوانتوم نقطه ای برای حفظ کیفیت تصاویر و افزایش دقت رنگی بهره می برند. شیوه کارکرد آنها ترکیبی از پنل های OLED و کوانتوم نقطه ای می باشد. به علاوه، از آن جایی که پنل OLED به کار رفته در نمایشگرهای QD-OLED تنها یک رنگ را نشان می دهد، دیگر زحمت تولید آن زیاد نخواهد بود.

ضمن اینکه نسبت به نمایشگرهای OLED درخشندگی و کیفیت تصویر بیشتری دارند. همچنین، احتمال سوختن پنل های QD-OLED به مراتب کمتر و هزینه تمام شده تولید آنها نیز ارزان تر خواهد بود.

با این وجود، اگرچه تکنولوژی QD-OLED برتری هایی نسبت به OLED دارد بعید است بتواند جای آن را بگیرد زیرا:

•    فناوری ساخت نمایشگرهای OLED کاملاً پیشرفت کرده و به همین دلیل هزینه ساخت آنها به مرور زمان کاهش پیدا خواهد کرد.

•    نمایشگرهای QD-OLED هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارند بنابراین کسی نمی تواند در مورد کیفیت بالای آنها ضمانت دهد.

•    به علت اینکه QD-OLED هنوز کاملاً پیشرفت نکرده، تولید انبوه این نمایشگرها نیز فعلاً غیرممکن است.

•    در نهایت، به خاطر اینکه QD-OLED به زودی تولید خواهد شد، احتمالاً در سال های اول استفاده نسبت به OLED قیمت بیشتری خواهد داشت.

 

 
منبع: gizchina.com 
 

 

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 46690 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1399/01/25 تعداد مشاهده: 2441
کلید واژه ها: , , , ,
سافت گذر